همشهری آنلاین: مدیرکل دانش آموختگان داخل از راه اندازی سامانه تایید مدارک صادر شده توسط دانشگاه های داخل در آینده نزدیک خبر داد.

دانشجو

محمدحسن یوسفی در حاشیه همایش معاونان دانشجویی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر اضافه کرد: تا پیش از این دانشجویانی که قصد ترجمه مدارک تحصیلی شان را داشتند لازم بود به صورت حضوری و از اقصی نقاط کشور برای تایید مدارکشان به سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند.

وی گفت: سامانه تایید مدارک صادره توسط دانشگاه های داخل به منظور حذف رفت و آمد دانشجویان به تهران در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.

به گفته یوسفی متقاضیان ابتدا اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری می کنند و سامانه به این دانشجویان نوبت می دهد و سپس مدارک را تایید می کند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل از انعقاد تفاهم نامه ای با شرکت پست در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در صورت انعقاد این تفاهم نامه دانشجویان در هر نقطه از کشور که باشند اصل مدرک خود را به پست تحویل می دهند، پس از دریافت این مدرک در سازمان امور دانشجویان و تایید آن، اصل این مدرک به در منزل دانشجویان ارسال خواهد شد.

یوسفی افزود: فرآیند بررسی و تایید مدارک دانش آموختگان در دانشگاه های دولتی 10 روز و در دانشگاه‌های غیردولتی 20 روز است.

وی علت طولانی شدن روند تایید مدارک غیرانتفاعی ها را اعلام کرد و ادامه داد: مدارک این دانش آموختگان باید در دانشگاه های غیردولتی و دانشگاه مادر استان بررسی و تایید شود، به این دلیل فرایند بررسی و تایید مدارک غیردولتی ها کمی طولانی‌تر است.

کد خبر 191790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز